Koeajossa Toyota C-HR Hybrid – malliston mielenkiintoisin

Toyota C-HR Hybrid

Kävimme koeajamassa mielenkiintoisen Toyota C-HR Hybrid -crossoverin Madridissa marraskuun lopulla. Koeajosta voi käydä lukemassa tarkemmin täältä, mutta koska ensimmäiset koeajoautot ovat saapuneet jo Suomeen, listasimme vielä neljä syytä, miksi C-HR on mielestämme Toyotan tämän hetkisen malliston mielenkiintoisin automalli.

Muotoilu

Kuvista katsottuna Toyota C-HR näyttää todellisuutta pienemmältä. Autoon istuessa hämmästyy sitä, että kyseessä on itse asiassa Nissan Qashqain kanssa koollaan kilpaileva malli. Sivuprofiili näyttää katon laskeutuvan coupe-tyyliin varsin voimakkaasti perää kohti, mutta takapenkeilläkin mahtuu aikuinen vaivatta matkustamaan. Osansa vaikutelmaan tekee varsin pienikokoinen takaikkuna.

CH-R Hybrid näyttää hyvältä, tarkastelipa sitä mistä kulmasta tahansa. Muotoilullisesti Toyota on tällä mallilla lähentynyt varsin vahvasti premium-brändiään Lexusta, mikä on vain ja ainoastaan hyvä asia. Toivottavasti sama tyylisuunta tulee jatkumaan myös muissa malleissa.

Toyota C-HR Hybrid

Ajettavuus

Toyota C-HR on ajettavuudeltaan todennäköisesti parasta kokemaani tojoa. Madridin ympäristön vuoristoisilla mutkateillä auto saa aikaan jopa vienon hymyn suupieliin. Ohjaus tuntuu täsmälliseltä ja mutkien jälkeen palautus keskittää hyvin.

Helposti voisi ajatella, että hybridimallin akkujen tuoma lisäpaino olisi huono asia, mutta itse asiassa lisämassa tuo menoon vakautta.

Toyota C-HR Hybrid

Toyota C-HR hybrid -tekniikalla

Siinä missä Toyota CH-R Hybrid tuo mielenkiintoisen ja Toyotalta puuttuneen mallisarjan, se tuo koko crossover-segmenttiin mukavan vaihtoehdon nimenomaan hybridi-voimalinjansa ansiosta. Mallin pahin kilpailija tulee todennäköisesti olemaan Kia Niro, hybridi sekin.

Jotain CH-R Hybridin vetovoimasta kertoo se, että mallia on tilattu Suomessakin yli 300 autoa jo ennen kuin autoa on päässyt edes koeajamaan. Maahantuojan arvion mukaan suurin osa myynnistä tulee olemaan hybrid-malleja.

Toyota C-HR Hybrid

Houkutteleva hinnoittelu ja varustelu

Malliston hinnat alkavat 26 492 eurosta, jolloin alleen saa 1.2-litraisen bensiiniturbon. Hybridiversioiden hinnat lähtevät 30 775 eurosta.

Uuteen TNGA (Toyota New Global Architecture) -alustarakenteeseen perustuvan CH-R:n täyshybriditekniikka on tuttu alkuvuodesta esitellystä neljännen sukupolven Priuksesta. Se tarjoaa 122 hevosvoiman tehon ja 3,7 l/100 km yhdistetyn kulutuksen. 1,2T -turbomoottorin suurin teho on 116 hevosvoimaa, ja sen yhteyteen on saatavilla kuusinopeuksisen käsivaihteiston ohella portaaton automaattivaihteisto. Automaattiversioon voi valita etuvedon ohella nelivedon.

Toyota on selvästi lähtenyt haastamaan suositun crossover-segmentin kilpailijoitaan runsaan vakiovarustelun kanssa, minkä lisäksi auton personointimahdollisuudet ovat erityisesti Toyotan mittapuulla erittäin monipuoliset.

Toyota C-HR Hybrid

Myytäviin Toyota C-HR -malleihin voi tutustua:

autotalli.com

Katso Toyota-malliston uudet autot

Katso Toyota C-HR-mallisarjan uudet autot

Katso myytävät Toyota vaihtoautot

Katso myytävät Toyota C-HR vaihtoautot

 

Toyota C-HR Hybrid

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *