Volkswagen Golf saa maitotölkkimoottorin

Volkswagen Golf 1,0 TSI
Kuva: Volkswagen

Volkswagen Golf saa moottorivalikoimaansa uuden 1,0 litran bensaturbon. Uusi maitotölkkikoon TSI -moottori on kolmisylinterinen ja siinä on neljä venttiiliä per sylinteri.

Tähän asti Golf BlueMotion on ollut saatavilla vain dieselinä (TDI) ja maakaasuversiona (TGI). Golfiin  1,0 TSI BlueMotion -moottori on tilattavissa Comfortline-varustetason kanssa. TSI BlueMotion -moottorin yhdistetyksi polttoaineenkulutukseksi valmistaja lupaa vain 4,3 l / 100 km ja CO2-päästöiksi 99 g/km. Näihin lukemiin pääsee niin 6-vaihteisella käsivaihteistolla kuin 7-vaihteisella DSG-automaattivaihteistollakin.

Uusi moottori tulee tarjolle myös Golf Variantiin ja Golf Sportsvaniin. Golf Variantin yhdistetty polttoaineenkulutus uudella moottorilla on 4,3 l / 100 km ja DSG-automaatilla 4,5 l / 100 km. Golf Sportsvanissa käsivaihteistolla kulutuslukema on 4,5 l / 100 km ja DSG-automaatilla 4,6 l / 100 km.

Uudessa TSI BlueMotionissa kulutuslukemia alennetaan moottorin lisäksi madalletulla alustalla, suljetulla jäähdyttimensäleiköllä, tasaisella pohjalla, pidennetyillä vaihteistovälityksillä, matalan vierintävastuksen renkailla sekä aerodynamiikkaa parantavilla ilmanohjaimilla. BlueMotion-moottorissa on myös start-stop-automatiikka ja jarrutusenergian talteenotto.

Volkswagen Golf TSI BlueMotion on ensimmäinen laajamittainen sarjatuotantomoottori, jonka vääntömomentti on 200 Nm / 1 l. Kolmisylinterisen moottorin maksimiteho on 85 kW / 115 hv ja huippunopeus 204 km/h. TSI BlueMotion -moottorissa on bensiinin suorasuihkutus ja turboahdin. Moottori täyttää EU6-pakokaasunormin. Vakuuttavien lukemien eteen ei tarvitse edes tinkiä ovien tai istuinpaikkojen lukumääristä, sillä uusi Golf 1,0 TSI BlueMotion on tuttuun tapaan neliovinen ja viisipaikkainen. Yhtenä etuna uudessa moottorissa on sylinterikanteen integroitu pakosarja. Pakokaasut lämmittävät jäähdytysnestettä ja moottori saavuttaa nopeammin toimintalämpötilansa, mikä laskee polttoaineen kulutusta. Merkittävä hyöty asiakkaalle on myös se, että matkustamo lämpiää nopeasti.

Huomionarvoista uuden Golf BlueMotion Comfortlinen hinnoittelussa on se, että käsivalintaisen vaihteiston ja DSG-automaatin hinnat ovat täsmälleen samat 24 772 euroa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *